Zlínský kraj – Ulevit přetížené dopravě v centru Uherského Hradiště a Starého Města má přeložka silnice II/497, která má mimo obydlené oblasti propojit uherskohradišťskou místní část Jarošov s budoucí dálnicí D55 v místě mimoúrovňové křižovatky „Staré Město – sever“. Obchvat v délce pěti kilometrů hodlá společně s oběma městy postavit Zlínský kraj. Zástupci všech tří stran dnes v sídle Zlínského kraje podepsali deklaraci o spolupráci na přípravě a realizaci této dopravní stavby.
„Přímé silniční propojení Jarošova s dálnicí D55 je nezbytně nutné realizovat kvůli dlouhodobě neúnosnému množství vozidel, které do centra Uherského Hradiště a Starého Města přivádí stávající trasa silnice II/497 směrem od Zlína. Plánovaný obchvat pomůže k odklonění významné části tranzitní dopravy z centra obou měst a uleví tím místním řidičům i obyvatelům,“ uvedl za Zlínský kraj náměstek hejtmana pro dopravu Radek Doležel.
Stavba bude vycházet z platných územních plánů Uherského Hradiště a Starého Města a také ze Zásad územního rozvoje Zlínského kraje. Začátek stavby bude na silnici II/497 v místě nově situované okružní křižovatky v Jarošově. Vlastní přeložka silnice II/497 se od původní trasy odkloní směrem k řece Moravě v místě stávající křižovatky v průmyslové zóně Jaktáře, projde průmyslovou zónou, přes nový most překlene řeku a souběžně s protipovodňovou hrází bude volným prostorem procházet katastrálním územím Starého Města. Dále přes nový most překoná Baťův kanál a napojí se na ulici Východní, která přivádí silniční dopravu ke stávající okružní křižovatce na silnici III/42824. Odtud bude doprava vedena nově budovaným přivaděčem k dálnici D55.
Zlínský kraj zajistí zpracování studie proveditelnosti projektu. Obě města pak v návaznosti na odsouhlasené řešení trasy zajistí případné změny svých územních plánů. Co se týká zpracování projektové dokumentace, předpokládá se společný postup všech tří stran, stejně jako jejich úzká spolupráce při řešení majetkoprávních vztahů projektu i při zadání realizace stavby.
Podpisem deklarace vyjádřily všechny strany svou vůli podílet se na společném financování stavby.
Bc. Jan Vandík, Krajský úřad Zlínského kraje