Vsetín - Blíží se konec roku a s ním přibývá i starostí s vyřízením dokladů. Skončila-li platnost některého z osobních dokladů, lze si i během nouzového stavu vyřídit nový, jen je potřeba dodržet postup, který ovlivnila vládní opatření. U řidičských průkazů je skutečnost jiná než občanských průkazů a cestovních dokladů.
„Pokud se stane, že občanům během nouzového stavu vyprší platnost řidičského průkazu, nahlíží se na něj dle metodického stanoviska ministerstva dopravy jako na platný,“ vysvětluje místostarostka Simona Hlaváčová s tím, že Ministerstvo dopravy jedná s Evropskou komisí o návrhu prodloužení platnosti propadlých řidičských průkazů během nouzového stavu do 31. 3. 2021.
Na ostatní průkazy – občanky a pasy se žádné podobné stanovisko nevztahuje, občané si však mohou jejich vydání vyřídit i během nouzového stavu, úřední hodiny jsou aktualizovány na titulní straně webových stránek města. Na radnici se mohou občané objednat prostřednictvím online webového formuláře (https://v3.kadlecelektro.cz/obj/index.php?id=28), případně telefonicky. „Doporučuji všem sledovat webový formulář, jelikož úředníci zde průběžně přidávají termíny k vyřizování záležitostí,“ doplňuje Hlaváčová.
„V případě, že je online systém zaplněný, pracují úředníci vsetínské radnice pro občany v režimu individuálního přístupu. Po telefonické domluvě přes odbor správních agend si lze domluvit postup, jak příslušný doklad na úřadě vyřídit,“ uzavírá místostarostka Hlaváčová.
Telefonní čísla na pracovníky Odboru správních agend, kam řidičské průkazy, registr vozidel, občanské průkazy a jiné doklady spadají, jsou uvedena zde:
Evidence řidičů: 571 491 111+ příslušná linka 577, 542, 582
Občanské průkazy a cestovní doklady: 571 491 111+ příslušná linka 569, 581,584
Výdej OP a cestovních dokladů: 571 491 111+ příslušná linka 583
Evidence vozidel: 571 491 111+ příslušná linka 121, 126, 124, 120, 125
Mgr. Jana Raszková, tisková mluvčí MěÚ Vsetín
Vyřizování dokladů v době nouzového stavu
Předchozí článek