Vsetín – Nový, technicky i finančně nejnáročnější půlkilometrový úsek etapy výstavby cyklostezky Rokytenka od areálu firmy Kotrla po firmu Irisa otevřelo slavnostně v úterý 3. prosince město Vsetín. Její součástí je i čtyři sta metrů dlouhá ocelová lávka. Cyklisté, ale i chodci (neboť stezka je smíšená), se tak nyní dostanou bezpečně ze „staré“ Rokytnice až do Lhoty u Vsetína.
„Stavba je mimořádná mimo jiné i tím, že jsme ji plánovali více než dvacet let a podařilo se ji vybudovat díky dotačnímu titulu a příkladné spoluprací se společností Kotrla. Jednalo se, kvůli komplikovanému terénu a blízkosti silnice první třídy, o nejnáročnější a nejnákladnější výstavbu etapy Cyklostezky Rokytenka. Je velkým přínosem také pro zaměstnance Irisy a dalších firem v areálu, kteří chodí do práce pěšky nebo na kole. Dosud se pohybovali na silnici s velkým provozem, na které jsou z jedné strany svodidla a ze druhé opěrná zeď a pohyb zde je, obzvlášť v zimě, nebezpečný,“ uvedl starosta Jiří Čunek s tím, že náklady na výstavbu se pohybovaly ve výši 40 milionu korun včetně DPH, z nichž 85 % těch uznatelných zaplatí dotace z Integrovaného regionálního programu a dalších 5 % příspěvek Zlínského kraje.
„Součástí této etapy výstavby cyklostezky je čtyři sta metrů dlouhá ocelová lávka zaležená na betonových patkách s mikropiloty a rovněž stavba opěrné zdi naproti areálu firmy Kotrla a oprava stávající opěrné zdi u areálu firmy Irisa. Lávka je také osvětlena v rámci její stavby vznikl nový přístřešek autobusové zastávky Rokytnice-Irisa, která je bezbariérově napojena na cyklostezku,“ vyjmenoval místostarosta Jiří Růžička s tím, že tuto etapu budovalo na základě výsledků veřejné soutěže sdružení firem Společnost STAVBY SR.
„Díky evropským penězům vzniká v Česku infrastruktura pro cyklisty už 20 let. Jen s pomocí Integrovaného regionálního operačního programu se u nás v posledních letech vybudovalo nebo dokončuje přes 600 km cyklostezek, ale jen 30 km z nich připadá na Zlínský kraj. Proto vítáme a podporujeme každou aktivitu, která v našem regionu možnosti pro cyklisty rozšíří,“ řekla Lenka Kolářová, ředitelka zlínské pobočky Centra pro regionální rozvoj, které projekty financované z IROP kompletně zastřešuje.
První, dvousetmetrový úsek Cyklostezky Rokytenka od stacionárního radaru pro měření rychlosti poblíž prodejny potravin ve „staré“ Rokytnici až po odbočku do průmyslového areálu firmy Kotrla otevřelo město v roce 2020. V roce 2023 na něj navázalo stavbou dalších dvou úseků – mezi areály firem Kotrla a Irisa a od areálu společnosti Irisa po hranici katastrů města Vsetín a obce Lhota u Vsetína. Dříve v letošním roce pak město otevřelo 350 metrů dlouhý úsek vedoucí podél hasičské zbrojnice ve „staré“ Rokytnici. Momentálně je tedy k dispozici cyklistům i pěším zhruba 1,5 kilometru této cyklostezky. Další navazující etapa je v přípravě. „Cyklostezka dále povede do centra převážně kolem silnice I/69 do sídliště Rokytnice a následně směrem do centra. Momentálně jsme ve fázi příprav a získávání povolení,“ uzavřel místostarosta Růžička.
Mgr. Jana Raszková, tisková mluvčí MěÚ Vsetín