Vlakové nádraží ve Valašském Meziříčí se výrazně promění
Vlakové nádraží ve Valašském Meziříčí se výrazně promění
foto: MěÚ Valašské Meziříčí

Val. Meziříčí - Nová nádražní budova a také další železniční infrastruktura včetně nástupišť - takové jsou plány přestavby vlakového nádraží ve Valašském Meziříčí, kterou připravuje Správa železnic na rok 2024. Na projekt úzce naváže moderní dopravní terminál, jenž chce na sousedních pozemcích vybudovat radnice.
   Valašskomeziříčské vlakové nádraží leží na trati č. 280 Hranice na Moravě – Horní Lideč a řadí se k nejfrekventovanějším železničním uzlům Zlínského kraje. Denně ho využije přes 4 000 cestujících. Dlouhodobým cílem Správy železnic je zvýšit rychlost na této trati až na 160 km/h a postupně modernizovat její jednotlivé úseky. „V současné době zpracováváme záměr projektu rekonstrukce železniční stanice Valašské Meziříčí, který mimo jiné upřesní náklady budoucího projektu. Pokud půjde vše podle našich předpokladů, chtěli bychom s rekonstrukcí začít v roce 2024,“ nastínil Miroslav Bocák, ředitel Stavební správy východ Správy železnic. Dle jeho slov se velká část plánovaných prací bude týkat drážní infrastruktury. „Po zvážení všech variant také počítáme s výstavbou nové výpravní budovy, která je vhodnějším řešením než rekonstrukce stávajícího objektu. Vznikne zde adekvátní prostor pro cestující, kteří využívají železniční, ale také autobusovou dopravu,“ doplnil Bocák.
   Připravovaný projekt Správy železnic úzce souvisí se vznikem moderního dopravního terminálu. Ve spojitosti s chystaným přesunem autobusového nádraží do areálu bývalé Křižanovy pily na něm pracuje město Valašské Meziříčí. Správa železnic pak zároveň počítá s vybudováním podchodu, který obě stavby propojí. „Tento projekt připravujeme již několik let s cílem vytvořit integrovaný dopravní terminál, který propojí autobusovou, vlakovou a osobní dopravu v moderním komplexu. Prvním krokem bylo vykoupení pozemků od rodiny Křižanů o rozloze 28 000 metrů čtverečních. Ty doplní pozemky pod nedalekou železniční vlečkou o rozloze cirka 7 000 metrů čtverečních, které jsme koupili od Českých drah,“ uvedl Robert Stržínek, starosta Valašského Meziříčí a pokračoval: „Společně s přednádražním prostorem tak disponujeme strategickými pozemky, které budou předmětem urbanistické studie. Ta navrhne optimální řešení rozmístění potřebné infrastruktury jak pro dopravní terminál, tak i další objekty jako parkoviště, chodníky, zeleň nebo například budovu nového městského úřadu a bytové domy. Velký důraz budeme klást na bezpečnost a komfort cestujících.“
Bc. Jakub Mikuš, tiskový mluvčí MěÚ Valašské Meziříčí