Vsetín - Od podzimu roku 2015 mají občané Vsetína možnost využívat při vyřizování svých záležitostí na odboru správních agend městského úřadu objednávkového systému WebCall. Díky němu si mohou dohodnout schůzku na určitou hodinu na úsecích cestovních dokladů a občanských průkazů, evidence obyvatel, řidičských průkazů nebo registru vozidel.
V loňském roce městský úřad v těchto agendách registruje vyřízení požadavků téměř 60 tisíc občanů, z tohoto počtu jich necelých 3400 využilo zmíněné internetové aplikace.
Nejčastěji jí využívají klienti úseku občanských průkazů a cestovních dokladů, kterých bylo v loňském roce 1470. Následuje úsek řidičských průkazů s 1077 objednávkami a registr vozidel s 778 objednávkami.
Pro klienty přináší WebCall možnost objednat se na daný čas s tím, že po příchodu na úřad nemusí čekat v případných frontách, které se zde občas tvoří. „Služba si postupně získává stále větší oblibu, o čemž svědčí zvyšující se počet objednávek. V roce 2016 jich bylo kolem 1800, loni už 3400. To znamená meziroční nárůst téměř o sto procent,“ uvedla vedoucí odboru správních agend Valerie Ondřejová, která doporučuje, aby klienti této služby využívali co nejvíce.
Klient s objednávkou přes WebCall je totiž obsloužen přednostně, a to ihned poté, co se v jím objednaný čas uvolní první přepážka. Dle statistiky systému WebCall ztratí objednaní klienti čekáním jen velmi málo času. Průměrná čekací doba na úseku občanských průkazů a pasů a také řidičských průkazů byla loni kolem dvou minut. Na úseku registru vozidel, kde operace trvají déle, se čekalo něco přes čtyři minuty.
Aplikaci WebCall najdete na titulní straně městského webu www.mestovsetin.cz vpravo pod úvodní fotografií pod odkazem Objednávkový systém WebCall.
Jiří Žůrek
Systém WebCall zkrátí dobu vašeho čekání na úřadě
Předchozí článek