Val. Meziříčí – Vedení valašskomeziříčské radnice jednalo se zástupci státní organizace Správa železnic, která chystá rekonstrukci místního vlakového nádraží a také tratě Vsetín – Valašské Meziříčí. Náklady by se mohly vyšplhat až na 8 miliard Kč s tím, že stavět se má začít už v roce 2026.
Na konci loňského roku schválila Centrální komise Ministerstva dopravy projekt rekonstrukce nástupišť místní železniční stanice včetně opravy nádražní budovy. „Je to pro nás dobrá zpráva, protože na tuto investici tlačíme dlouhodobě. Nyní jsme se dozvěděli, že se jedná také o prioritu Správy železnic, která jen v tomto případě počítá s bezmála miliardovými náklady. Vše navíc nasvědčuje tomu, že stavba proběhne už mezi lety 2026–2027,“ řekl starosta Robert Stržínek.
Podle informací Správy železnic probíhá aktuálně soutěž na projektanta. „Počítáme s rekonstrukcí nástupišť včetně nádražní budovy, která pochází z 30. let minulého století. Dojde k její částečné demolici, čímž se zefektivní využití vnitřních prostor objektu a zároveň bude zajištěn přímý vstup do podchodu. Tento bude zároveň možné napojit na projekt nového autobusového nádraží, který připravuje město,“ představil připravované stavební úpravy Karel Fridrich ze státní organizace Správa železnic. Díky zmíněnému napojení, by tak měl na městských pozemcích v areálu bývalé Křižanovy pily v horizontu následujících let vzniknout mimo jiné dopravní terminál. „Ten v ideálním případě doplní také nezbytný parkovací dům. A právě o jeho výstavbě a možnosti financování či spolufinancování chceme se Správou železnic, potažmo Ministerstvem dopravy dál jednat,“ navázal starosta Robert Stržínek.
Představitelé města Valašské Meziříčí zároveň apelovali na architektonické řešení chystané přestavby výpravní budovy. „Vlakové nádraží je jednou ze vstupních bran vedoucích do našeho města. Vzhledem k tomu, že jsme největším železničním uzlem v kraji, je pro nás velmi důležité, jak bude rekonstruovaný objekt vypadat. Jsme proto rádi za vstřícný přístup ze strany Správy železnic a možnost zapojit do chystaných úprav také městského architekta,“ uvedla místostarostka Yvona Wojaczková.
Další část stavebních prací se dotkne traťového úseku Vsetín – Valašské Meziříčí a Centrální komise Ministerstva dopravy by měla tuto investiční akci schvalovat na přelomu léta a podzimu. „Rekonstrukcí s odhadovanými náklady sedm miliard korun projde celá
dvojkolejná trať. Ve Valašském Meziříčí se bude konkrétně jednat například o přestavbu mostu přes Rožnovskou Bečvu a mostů přes silnice vedoucí do Poličné a na ulici Mikoláše Alše. Zde dojde mimo jiné také k rozšíření průjezdního profilu na dva pruhy. Kompletní opravou projde železniční přejezd v ulici Hranická a mimo jiné novým zabezpečovacím zařízením bude vybaven přechod spojující ulice Zámecká a Hranická,“ nastínil rozsah prací Karel Fridrich s tím, že realizace této akce je plánována mezi lety 2027–2030.
Bc. Jakub Mikuš, tiskový mluvčí MěÚ Valašské Meziříčí