Město Vsetín otevřelo v zanádraží nové komunikace, chodníky i parkovací plochy
Město Vsetín otevřelo v zanádraží nové komunikace, chodníky i parkovací plochy
foto: MěÚ Vsetín

Vsetín - Město Vsetín v závěru ledna ukončilo budování hlavní dopravní infrastruktury v zanádražním prostoru bývalé Delty Na Lapači. Veřejnost zde může nyní využívat novou páteřní komunikaci, parkovací plochy i chodníky a podcházet odtud do centra města dvěma novými podchody pod železniční tratí. Stavební ruch v okolním prostoru tím ale nekončí.

„Na budování páteřní dopravní infrastruktury v zanádraží se spolu s městem podílel soukromý investor, který v této lokalitě staví obytný komplex. Vznikne zde prakticky nová městská čtvrť s téměř třemi stovkami bytů v docházkové vzdálenosti do centra Vsetína,“ přiblížil starosta Jiří Čunek (KDU-ČSL).

Samotná stavba hlavní dopravní infrastruktury v zanádraží započala v polovině roku 2023 a skončila letos v lednu. „Vybudovali jsme tam páteřní komunikaci, dva mosty přes mlýnský náhon, chodníky a více než stovku parkovacích míst, jejichž využití zůstane prozatím nezpoplatněno. Instalovali jsme nové veřejné osvětlení, provedli výsadbu zeleně a vybudovali dešťovou kanalizaci s retenční nádrží pro opětovné využití dešťové vody při zavlažování. Po dokončení stavebních prací a vydání kolaudačního rozhodnutí mohl být ze zanádraží také zpřístupněn vstup do vloni zprovozněného podchodu pod železniční stanicí. Lidé z Rybníků či Rokytnice se jím, a také nedalekým podchodem U Křivačkárny, bezpečně dostanou pod železniční tratí do centra města,“ doplnil starosta Čunek s tím, že stavební úpravy v zanádraží prováděla společnost PORR. 

Náklady na realizaci dosáhly výše zhruba 70 milionů korun (včetně podílu soukromého investora), přičemž město zaplatilo 54 milióny korun, z nichž částku 24,263 milionu korun byla pokryta dotací Zlínského kraje.„Je potřeba si ale uvědomit, že stavební ruch v zanádraží tím nekončí. Nadále zde bude probíhat budování obytného komplexu. Zahrnovat bude i výstavbu dalších chodníků a obslužných komunikací,“ upozornil starosta, který zároveň připomněl, že stavební činnost v zanádraží je součástí řady navzájem propojených a koordinovaných investičních akcí v souhrnu za zhruba 4 miliardy korun, na nichž se podílí několik soukromých i veřejných subjektů.

V přímém sousedství zanádražního prostoru již nyní funguje nové vlakové nádraží s moderním dopravním terminálem. Před vlakovým nádražím před časem vyrostla soukromá Smetanova obchodní galerie. Naplno zde běží stavba nádraží autobusového a také parkovacího domu, jenž nabídne více než tři stovky stání.

Mezi ním a budovou polikliniky se již rýsuje také nový kruhový objezd. Pokud jde o zanádražní prostor, přístup do něj zajišťují dvě nové komunikace ve směru od Rybníků a Rokytnice. Ta „rokytnická“ se sousedství domu služeb Kotovo napojuje prostřednictvím okružní křižovatky na silnici I/69 (výpadovka na Zlín) a během letošního roku se tamtéž napojí i na právě budované připojovací pruhy k silnici I/57 (výpadovky na Valašské Meziříčí, resp. hranici se Slovenskem).    

Michal Horský