Vsetín – V nejbližších dnech dojde k ukončení projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání (MAP) Vsetínsko III, v němž je zapojeno 78 mateřských a základních škol ze Vsetína, středního Vsetínska, Hornolidečska a Horního Vsacka. Cílem projektu bylo zlepšovat vzdělávací proces – a to z pohledu pedagogů, žáků i jejich rodičů. Na projekt bude navazovat MAP IV., na jehož realizaci podala vsetínská radnice v říjnu žádost o dotaci na Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy a odstartuje v prosinci tohoto roku.
„Cílem právě končícího projektu i jeho dvou předchůdců MAP I a MAP II bylo zlepšovat úroveň vzdělávání ve školách v našem regionu, podporovat spolupráci mezi jednotlivými subjekty a také umožnit obcím budovat zázemí pro investiční záměry do školství v rámci dotačního programu Evropské unie IROP. Mnohé projekty v dotačních titulech obstály a dotace i díky našemu projektu získaly,“ vysvětlil starosta Vsetína Jiří Čunek.
„Projekty místních akčních plánů si kladou za cíl především to, aby se vzdělávací a výchovný proces ve školách posunul od ,pouhého´ získávání znalostí k dovednostem pro život, což není právě snadný úkol,“ uvádí hlavní věcná manažerka projektu Helena Gajdušková a dodala: „V rámci projektu MAP III jsme analyzovali problémy a příležitosti ve školských zařízeních na Vsetínsku, jejich potřeby, možnosti spolupráce škol i subjektů v oblasti neformálního vzdělávání. Se získanými daty pak budeme pracovat v navazujícím projektu MAP IV, ve kterém chceme i nadále podporovat školy při zavádění moderních didaktických forem a metod vzdělávání, a také metodicky a informačně podporovat vedení škol při zavádění konkrétních opatření v souvislosti s připravovanými změnami ve způsobu vzdělávání,“ vysvětlila Helena Gajdušková.
Co se v rámci projektu MAP III podařilo:
Aktivity projektu MAP III byly různorodé – od zpracování analýzy prostředí a potřeb zapojených školských zařízení, přes nastavení vize a priorit rozvoje vzdělávání na Vsetínsku, až po zpracování akčních plánů s konkrétními opatřeními, které se budou moci díky navazujícímu projektu MAP IV realizovat v následujících dvou letech. Ve spolupráci s Univerzitou Palackého Olomouc proběhl rovněž průzkum stavu rovných příležitostí v základních školách na Vsetínsku.
Hlavní témata nadcházejícího projektu MAP IV:
Zaměření na moderní metody a formy vzdělávání ve formě workshopů pedagogů s odborníky, výjezdy za příklady dobré praxe, stáže pedagogů a také nákup výukových materiálů. Projekt se bude věnovat podpoře projektových aktivit škol, podpoře pozitivního obrazu škol a vzdělávání, metodické a informační podpoře vedení škol při zavádění změn s ohledem na proměny obsahu a způsobu vzdělávání.
„Děkujeme třem partnerským místním akčním skupinám, ale zejména všem školám, které jsou do projektu zapojeny. Děkujeme také členům třicetipětičlenného řídícího výboru projektu, v němž jsou zastoupeni ředitelé škol, zřizovatelé, zástupci kraje, České školní inspekce, sociální sféry a dalších zainteresovaných subjektů. Velké poděkování patří také čtyřem aktivním pracovním skupinám, které rozpracovaly konkrétní úkoly MAPu, a v neposlední řadě realizačnímu týmu, který projektové aktivity koordinuje,“ uzavřela Gajdušková.
Mgr. Jana Raszková, tisková mluvčí MěÚ Vsetín