Val. Meziříčí - Nemocnice AGEL Valašské Meziříčí zahájila ostrý provoz projektu AskNow, jehož cílem je získávat přímou zpětnou vazbu od pacientů prostřednictvím moderních technologií. V rámci projektu byly v prostorách nemocnice instalovány dva LCD monitory, které fungují jako interaktivní zařízení pro sběr podnětů, pochval a připomínek. Systém zajišťuje plnou anonymitu.
„Jeden z LCD monitorů je umístěn ve společné čekárně u chirurgické ambulance a interního příjmu, druhý pak v odběrové místnosti a anesteziologické ambulanci, tedy na místech s největším pohybem pacientů,“ uvedla hlavní sestra Nemocnice AGEL Valašské Meziříčí, Mgr. Jana Pelikánová.
„Pacienti zde mohou snadno vyjádřit své názory prostřednictvím jednoduchého dotazníku, který je dostupný přímo po zvolení ambulance či oddělení, které chce pacient hodnotit. Tento proces je navržen s důrazem na intuitivnost a rychlost, což zaručuje, že zpětná vazba je získána přímo a bez komplikací,“ dodává marketingový pracovník Nemocnice AGEL Valašské Meziříčí, Michal Václav, DIS.
Zpětná vazba od pacientů je klíčová, protože umožňuje nejen identifikovat oblasti ke zlepšení, ale také odhalit silné nebo slabé stránky konkrétních oddělení nebo personálu. Mnoho pacientů například prostřednictvím systému AskNow sdílí své pochvaly na adresu zdravotnického personálu, který se o ně staral, nebo na čistotu a vybavení nemocničních prostor. Zaznamenány jsou i různé připomínky, které mohou zahrnovat například návrhy na zlepšení čekacích dob, či celkového komfortu během hospitalizace. Tento přístup nejenže posiluje vztah mezi pacientem a nemocnicí, ale také pomáhá budovat důvěru a zlepšovat služby.
„Jedním z hlavních přínosů systému AskNow je jeho schopnost nejen analyzovat získaná data, ale i využít je k cíleným marketingovým účelům. To znamená, že zpětná vazba není pouze pasivně shromažďována, ale je aktivně zpracovávána a transformována do užitečných statistik a přehledů,“ doplňuje marketingový pracovník Nemocnice AGEL Valašské Meziříčí, Michal Václav, DIS.
Další důležitou vlastností systému AskNow je jeho flexibilita a schopnost přizpůsobit se potřebám zdravotnického zařízení. „Systém lze například nastavit tak, aby se zaměřil na otázky související s kvalitou zdravotní péče nebo na obecné informace, které nemocnice potřebuje získat pro zlepšení svých služeb,“ uvedla závěrem hlavní sestra Nemocnice AGEL Valašské Meziříčí, Mgr. Jana Pelikánová.
Mgr. Radka Miloševská tisková mluvčí AGEL a.s.